title
کد خبر: 83033
00
 توزیع واکسن آنفولانزا از امروز در داروخانه ها| ماجراى واکسن هاى تاریخ گذشته چه بود؟

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفولانزا از امروز در داروخانه‌ها خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز: على واشقانى فراهانى رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو  از توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه‌ها از امروز خبر داد و گفت: شنبه 17 شهریور مجوز پخش واکسن‌های آنفولانزای سال جدید را صادر کردیم و به طور معمول 2 روز طول می‌کشد تا واکسن در داروخانه‌ها توزیع شود و گروه هاى هدف مى توانند از امروز با مراجعه به داروخانه ها واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق کنند.

وی در ادامه به برخی اخبار مبنی بر فروش واکسن آنفولانزای تاریخ گذشته اشاره کرد و گفت: در چند روزه گذشته اخباری مبنی بر فروش واکسن‌های تاریخ گذشته در رسانه‌ها منتشر شد؛‌ این در حالیست که واکسن آنفولانزای فروخته شده در داروخانه‌ها مربوط به سال گذشته بوده است.

 

واقشانی افزود: اگر فردی واکسن آنفولانزای سال گذشته را تزریق کند، به دلیل آنکه ویروس آنفولانزا ماهیت تغییر پذیر دارد و مدام در حال تغییر است، واکسن اثربخشى لازم را ندارد و این به کیفیت واکسن یا خراب بودن آن ارتباطی ندارد.

 

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو تصریح کرد: توزیع واکسن آنفولانزای سال گذشته تخلف بوده است و شرکت پخش و داروخانه‌ها تخلف کرده اند البته علت توزیع واکسن هاى سال گذشته از سوى شرکت پخش این بوده است که واکسن‌ها تاریخ مصرف داشتند اما به دلیل آنکه واکسن سال گذشته در برابر ویروس‌های امسال اثربخشی ندارد، اینکار تخلف محسوب می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز